以下這張是我在這學期第一次段考的作文英文試題,因為最近在整理資料時無意間翻到,就用事務機掃描,內容寫的是和銘豪有關,而接下來打算重打一遍,分享給大家 。
另外,批閱者是我的英文老師─徐金生老師。



Today,I'll tell you about a my friend in my life.He is a student,too. He is a second grade student who is learning magic. Though magic is just his favorite interest in his life,he learns it very diligenty. we always go to bus stop togrther after school and always talk about our life affair,like schoolwork,magic,or says something about ourselves.
I like him when he does some magics or says something to make me interested.
Now,we have a common friend - a first grade schoolmate,he accompanies us,too.
Their appearance make my life interesting and have more and more thing around me,and these things will become my memories in my future life.
Finally,I thank them for thier companionship and encouragement before my CEE (College Entrance Examination).
For they,even to care about my score friends,I know,I should work hard in my schoolwork.
Nevertheless I may not enter a good college in the future,but I will do my best in the CEE(College Entrance Examination),especially for friends who care about me.

以上就是我這張試題卷上的作文,雖然不夠好,但老師在滿分70分的情況下還是給我60分,因為或許對他來說,他認為一個高三生能寫成這樣已經可以了!
為了怕某些人看不懂,接下來我翻譯一遍:

翻譯:

今天,我要跟你介紹我的一位朋友,他和我一樣也是一位學生,而且他是一位學魔術的高二生(銘豪),雖然魔術只是他最愛的興趣之一,但他練的很勤奮。
放學後,我們總是一起到車站搭車,也總是一起談論著我們所發生的事,像是課業、魔術、或一些和我們相關的事務。
我很喜歡他變魔術或說些有趣的話語。
現今,我們有了一個共同的朋友─一個高一的同校同學(宇瑄),他也是一樣的陪著我們。
他們的出現使我的生活有著越來越多的趣事,且有越來越多的是在我們身旁發生著,而這些事也將成為我往後的回憶。
最後,我很感謝他們的陪伴,而且給了我去面對大考的勇氣;為了他們,更為了關心我的朋友們,我知道我該用功了!
就算我之後無法進入好大學,但我將盡力的去考大考,尤其我為了關心我的朋友們。

以上就是我的翻譯。
其實說句實話,我再拿到考卷時就有要分享的打算,也有要給銘豪看的想法,但一直找不到時間和機會,原因真的就是大家都太忙了,而昨天原本應該可以,但顧著聊天和做事、用電腦就也忘了這件事,真的敗給自己。
最後,若有對英文或翻譯上有任何問題和指教的可留言在底下,謝謝。
arrow
arrow
    全站熱搜

    james802171000 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()